19 באפריל 2024

בית פרטי דורש עיצוב מחדש אחת לכמה שנים. במקום להיכנס לשיפוץ מאסיבי ולשבור קירות או להרים מרצפות, אפשר להתמקד בתהליך פשוט ומשתלם יותר של חידוש רהיטים ועיצוב. בעזרת החידוש והעיצוב ניתן להעלות את ערך הנכס וגם לשפר את איכות החיים עבור ההורים והמשפחה. כמו כן, אחת המטרות של חידוש ועיצוב הבית היא להתאים אותו לצרכים חדשים שלא היו קיימים בעבר.

השאלה היא כיצד מבצעים תהליך נכון וחסכוני של חידוש ועיצוב הבית. מצד אחד, צריך להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי האפשרויות שעל הפרק ולהשוות ביניהן במונחים של עלות מול תועלת. מצד שני, כדאי גם להתייחס לכל בית בנפרד ולהביא  לידי ביטוי את הטעם האישי של מי שגר בו. לכן, הפתרון הוא לשאוב השראה מפרויקטים קודמים ורק לאחר מכן להחליט באיזה היבטים של העיצוב להשקיע.

טיפים לקראת חידוש ועיצוב הבית

החדשות הטובות הן שיש פעולות שאותן אפשר לעשות בכל סוגי הבתים והדירות על מנת להשיג את יתרונות החידוש והרענון. הנה כמה מהם:

א. חידוש רהיטיםחידוש רהיטים מהווה דוגמא מצוינת לפעולה קטנה עם השפעה גדולה. בניגוד לחידוש של הבית עצמו באמצעות צביעת הקירות או החלפת הריצוף, כאן מתמקדים רק באלמנט של הרהיטים. עם זאת, מביאים בחשבון שהרהיטים משפיעים על האווירה בחלל הפנים ושיש להם תפקיד פונקציונאלי ולא רק אסתטי.

ב. בחירת סגנון עיצוב – חשוב מאוד לבחור את סגנון העיצוב שהכי מתאים עבור בני המשפחה. האפשרויות שעל הפרק כוללות סגנון עיצוב כפרי, קלאסי, מודרני או וינטאג' ויש גם מעצבי פנים שממליצים על סגנון אקלקטי שכולל בתוכו אלמנטים מעיצובים שונים.

ג. הגדרת תקציב – אין אפשרות ליהנות מהיתרונות של חידוש ועיצוב הבית אם לא מגדירים לכך תקציב ברור. את הגדרת התקציב מבצעים בשלב מוקדם ולאחר מכן כל שנותר הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע.

מבחינת לוח זמנים, תהליך בסיסי של חידוש רהיטים יחד עם החלפת אלמנטים דקורטיביים מסוימים לא אמור להימשך יותר מכמה ימים. גם פה, כדאי להחליט מראש כמה רוצים להשקיע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן