למה להשתמש במכתבים כשאפשר לשלוח אימייל?

3

תיבות הדואר האלקטרוני, ללא ספק, הכניסו אל חיינו המון שיפורים ושדרוגים, אך יש מספר דרישות עליהן הן לא יכולות לענות:

א. אמינות – עשרות מיליוני מכתבי דואר אלקטרוני מזויפים נשלחים מדי שניה ברחבי העולם. מאחורי חלק מהמכתבים עומדים גופי הונאה, אחרים שולחים וירוסים ולא מעט גופים משתמשים בפלטפורמה המקוונת, על מנת להציף לקוחות פוטנציאליים במסרים פרסומיים. לעומת זאת, מכתבים מודפסים, הנשלחים באמצעים מסורתיים, מעידים על אמינות גבוהה. ניתן לעקוב אחריהם, לבדוק מי שלח אותם ומתי, ואפשר גם לוודא שהם מגיעים אל היעד.

ב. יצירתיות – איך שלא מסתכלים על זה, רוב הדואר האלקטרוני מעוצב באותה צורה. המשמעות היא היעדר יצירתיות ומחשבה מקורית. קשה מאוד להכניס אל תוך דואר אלקטרוני אלמנטים של ביטוי אישי. גם כאשר ניתן מבחינה טכנולוגית לעשות זאת, ישנן מגבלות של זמן, כסף ואמצעים. בנוסף, הרבה מגולשי האינטרנט כלל אינם מודעים לפונקציות המתקדמות של עיצוב דואר אלקטרוני, ולכן הם מוותרים עליהן מלכתחילה.

ג. תיעוד וזיכרון – מכתבים מצליחים להגיע אל רגש הנמען, ויש להם ערך סנטימנטאלי. מנגד, דואר אלקטרוני ומכתבי אימייל אינם ניחנים בתכונות הללו. המעטפות נשמרות שנים רבות, מכתבים נתלים על המקרר, ודפים מודפסים מועברים מדור לדור. בעוד הדואר האלקטרוני מצליח לייעל את עולם העסקים, בתחום התקשורת הבינאישית הוא אפילו לא קרוב לתכונות, שיש למכתבים המסורתיים להציע.

ד. מחיר – גם מבחינה כלכלית משתלם יותר לשלוח מכתבים ארוזים בתוך מעטפות, מאשר להשתמש בדואר אלקטרוני. עובדה זו יכולה להפתיע חלק מהגולשים באינטרנט, שבטוחים שהשירות ניתן בחינם, כאשר הם למעשה נחשפים אל מאות אלפי פרסומות המותאמות אליהם באופן אישי. במילים אחרות, אף שירות שניתן ברחבי האינטרנט אינו מסופק בחינם. הגופים הגדולים, המספקים את תשתיות הדואר האלקטרוני, מעוניינים לאסוף מידע על המשתמשים, על מנת לנצל זאת לצרכים מסחריים.

ה. פרטיות – הרוב המוחלט של המסרים, המועברים באמצעות דואר אלקטרוני, אינם מאובטחים או מוגנים. קשה מאוד לשמור על פרטיות באינטרנט, ולעיתים קרובות זה בלתי אפשרי. בעוד מכתבים, הנשלחים באופן אישי, נחשפים רק אל המוען והנמען, דואר אלקטרוני עשוי לצוץ במקומות הלא נכונים, גם שנים לאחר שבוצעה הפעולה. מדינות בכל רחבי העולם נרתמות להגנה על פרטיות הגולשים בהקשר של רשתות חברתיות, מנועי חיפוש ושליחת דואר אלקטרוני, אך נדמה כי יש עוד הרבה עבודה לעשות, לפני שנחים על זרי הדפנה.

מעטפות ומכתבים משרתים צרכים ייחודיים

אי אפשר להתעלם מהמשמעות של מוצרים מודפסים. בין אם מדובר על מכתבים רשמיים, במעטפות לעסק או בהזמנות לקראת חתונה, בתי דפוס ממשיכים לשרת מיליוני לקוחות, אשר לא מוצאים מענה באמצעים המקוונים. חשוב להישאר עם אצבע על הדופק, ולעקוב אחר השינויים באינטרנט, אך לא כדאי להסתמך עליהם בעיניים עצומות.

עסק, שמעוניין לשלוח מכתב ללקוחות, או מדינה המעוניינת להעביר מסרים לאזרחים, יכולים וצריכים להשתמש רק במכתבים. אדם המעוניין להביע דאגה לקרוב רחוק, זוגות אוהבים ובני משפחה לא אמורים להסתפק רק באימיילים, ועומדים לרשותם סוגים רבים של מעטפות ומכתבים. האדם בוחר איך להשתמש בטכנולוגיה, וכיצד לנצל אותה לצרכיו, ולכן הדפוס שומר על מעמדו, גם כאשר ישנה תחרות מצד חידושים דיגיטליים.

לסיכום, השירות האישי של בית דפוס מספק ללקוחות רשת ביטחון חשובה. כדאי לשלוח מכתבים, גם כשאפשר לשלוח אימייל, כי יש לבתי הדפוס יתרונות ייחודיים. כל מי, שקיבל או שלח בעבר מכתב, מכיר את היתרונות הללו, ולא יכול למצוא להם תחליף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן