25 באפריל 2024

ישנם לא מעט תשמישי קדושה חשובים ביהדות, הדורשים כתיבה מיוחדת מאוד. כתיבת סתם היא כתיבה מיוחדת וקדושה, אשר לא כל אדם מהשורה יכול לכתוב. באמצעות כתיבת סתם, ישנה המשכיות של העברת תורת ישראל מדור לדור בצורה כתובה. כמובן שלא כל ספר שבו ניתן ללמוד אמונה, מחשבה, הלכה או השקפה הוא ספר אשר צריך להיכתב על ידי סופר סתם. אולם ספרי תורה, מזוזות, תפילין ועוד, הם תשמישי קדושה שצריכים להכיל קלף מיוחד עם כתיבה מיוחדת של סופר סתם מקצועי וירא שמיים. סופר סתם חייב להיות אדם ירא שמיים אשר מבין ומכיר בחשיבות הקדושה של עבודתו. כתיבת סתם איננה כתיבה של טקסט פשוט, אלא, היא כתיבה קדושה וכך על הסופר להתייחס לכתיבה זו, בחרדת קודש.

קורס סופר סתם – במה מדובר?

אז כפי שצוין לעיל, סופר סתם הוא אדם ירא שמיים, אשר למד את תחום כתיבת סתם על בוריו ויודע כיצד לכתוב באופן שכזה. כיום ניתן ללמוד כתיבת סתם בקורס מיוחד, אשר מטרתו היא להעביר את כל רזי המקצוע ואת הלכות הסתם בצורה הטובה ביותר. סופר סתם איננו כותב באופן רגיל אלא באמצעות קולמוס דיו מיוחד. כמו כן, הסופר כותב על קלף וכל אות נכתבת באופן מיוחד ובהתאם לכללי הכתיבה המדוברת. בקורס סתם התלמידים ילמדו את כל ההלכות הכוללות את מה שאמור סופר סתם לדעת כאשר הוא כותב מזוזות, ספרי תורה וכתבי קודש אחרים. כמו כן, בקורס התלמידים ילמדו כיצד סופר סתם אמור להתכונן לפני הכתיבה ומהם חומרי הכתיבה בהם הוא צריך להשתמש. בנוסף לכך התלמידים בקורס ילמדו כיצד לבצע תיקונים בכתיבת סתם ועוד.

מדוע כדאי לעסוק בתחום כתיבת סתם

כתיבת סתם היא הרבה מעבר לכתיבה טכנית גרידא. מדובר על כתיבה קדושה ממש. כל אדם אשר חש כי הוא מעוניין לעסוק בתחום שיש בו שליחות יהודית של ממש, יכול ללמוד קורס סופר סתם. כמובן שעל אדם שמחליט ללמוד את הקורס לעשות זאת מתוך יראת שמיים אמיתית ומתוך רצון לעסוק במקצוע קדוש. לא כל אדם יתאים לתחום כתיבת סתם ובטרם מתקבלים לקורס מעין זה, יש צורך לעבור ראיון עם רב, אשר בוחן את האדם ועומד על קנקנו. מעבר לערך הרוחני והדתי שיש לכתיבת סתם, סופר סתם הוא מקצוע מכובד מאוד וייחודי אשר לצידו יש פרנסה טובה מאוד. ישנם אנשים המחליטים לעסוק בכתיבת סתם באופן נלווה לתחום העיסוק המרכזי שלהם וישנם אנשים המעוניינים להפוך את תחום כתיבת סתם למקצוע העיקרי שממנו הם מתפרנים. כך או כך, מדובר על מקצוע עם פרנסה בצידו.

אם החלטתם לעסוק בתחום כתיבת סתם ואתם מחפשים קורס סופרי סתם, חשוב מאוד שתבחרו את המקום הטוב ביותר ללמוד בו את הקורס המדובר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן