על מי להטיל את נושא בטיחות בעבודה

באדיבות טרם בטיחות וגהות – בטיחות בעבודה, ממונה בטיחות ועוד

החוק במדינת ישראל מטיל על מקום העבודה אחריות מלאה לכל נושא בטיחות העובדים במקום. האדם האחראי על כך מטעם מקום העבודה מכונה ממונה בטיחות, ותפקידו הוא להכיר את כל דרישות החוק בנושא נוהלי העבודה התקינים, ולהתאים אותם לארגון אשר בו הוא עובד. בנוסף לכך, עליו להעביר לעובדים השתלמויות בטיחות שגרתיות וכמו כן לזמן חירום, בעת שריפה או דליקה, בעת פיגוע וכדומה. עליו להבטיח כי נוהלי הבטיחות מיושמים גם בזמן העבודה השגרתית במקום וגם במקרי חירום. עליו להבטיח כי העובדים לא יפגעו כתוצאה מן העבודה בה מדובר, וכי שום גורם לא יסכן את בריאותם.

בטיחות בעבודה

כיצד למנות ממונה בטיחות בעבודה

יש שתי דרכים למנות ממונה בטיחות בעבודה:

  • הכשרת עובד ממקום העבודה לשם כך ושזה יהיה כל תפקידו
  • מינוי איש חיצוני מחברה המתמחה בתחום הבטיחות

חברות וארגונים קטנים נוטים להעסיק איש בטיחות חיצוני, ואילו חברות וארגונים גדולים לרוב יכשירו איש משלהם לתפקיד ממונה בטיחות בעבודה. היתרון של העסקת אדם חיצוני לתפקיד הוא הניסיון והידע שהוא מביא עימו, שכן כל עיסוקו הוא תחום הבטיחות בעבודה והוא יוכל לשמש כיועץ מיומן ויעיל בכל מקום עבודה באשר הוא. ארגונים קטנים ובינוניים המעוניינים לעבוד עם ממונה בטיחות חיצוני צריכים להקפיד על הדברים הבאים בבחירת חברה חיצונית לביצוע התפקיד:

  • שהחברה מעסיקה אנשי מקצוע מנוסים ובעלי וותק במגוון תחומי בטיחות
  • שתהיה לה קשת שירותים רחבה שתאפשר לבנות לעסק את הפתרונות הדרושים
  • שתהיה לה יכולת עבודה בפריסה ארצית ויכולת מענה לכמה סניפים
  • שתהיה זמינה 24 שעות ביממה

שמירה על בטיחות בעבודה הוא דבר אשר מעוגן בחוק, ואין להקל בו ראש מטבע הדברים כמובן. על כל חברה וארגון למנות איש בטיחות מקצועי ביותר אשר יהיה אחראי על תחום זה בפני הנהלת המקום והרשויות הרלוונטיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן