25 באפריל 2024

יש חומרי אריזה רבים שיכולים להתאים לכם, אך החכמה היא להתאים אותם בצורה נבונה בלי לפגוע באיכות האריזה לטובת המחיר. השלב הראשון בבחירה הוא להכיר את חומרי האריזה וזה בדיוק מה שתקבלו במאמר הבא.

ניילון למכונת שרינק

מכונת שרינק היא אחת ממכונות האריזה הכי נפוצות שיש. יש חומרי אריזה רבים שעוזרים לאריזה איכותית במיוחד אך מכונת שרינק צריכה את החומר המיוחד ביותר, ניילון פולי אוליפין. ניילון זה למעשה מתכווץ כאשר הוא מתחמם וכך הוא מוציא את כל האוויר מהאריזה. כך ניתן ליצור אריזת ואקום ולהגן על המוצר לטווח ארוך יותר. ניילון זה יכול להגיע במגוון רחב של גדלים, הוא יכול להגיע גם בעובי שונה שינוע בין 20 ועד 80 מיקרון בממוצע. כמובן שאפשר לייצר גם ניילון בהזמנה אישית לפי הגודל שאתם צריכים בוודאי כאשר מדובר בפעולה של פס ייצור במפעל.

כיצד אורזים משטחים?

כאשר מוצר מסוים עובר את כל פס הייצור הוא מגיע אל מכונת הפלו פאק שאורזת אותו. מכונה זו אורזת את המוצרים באמצעות גליל שנחתך ומודבק בדיוק ברגע הנכון. מספר מוצרים דומים נארזים באותה הארגז ואת הארגז שנסגר ומודבק, מניחים על משטח. על המשטח מניחים עוד משטח ועוד משטח, עד אשר נוצר מגדל יחסית גבוהה ואז עוטפים אותו. זהו שלב אריזת המשטחים כאשר בשלב זה משתמשים בניילון דק יותר כך שהעטיפה שמתקבלת מצד אחד דקה ומצד שני חזקה. העטיפה לא מוסיפה למשקל ושומרת על המוצרים שנמצאים בפנים מסודרים יותר.

ארגזי קרטון במגוון סגנונות

ארגזי קרטון הוא המוצרים המוכרים ביותר לאריזה וגם הפופולריים ביותר. יש קרטונים במגוון רחב של פרמטרים משתנים כמו למשל הגודל הפיזי שלהם, ההרכבה שלהם, הקשיחות שלהם וכן הלאה. על הקרטונים אפשר כמובן גם להדפיס ובכך למתג את המוצר וזה יתרון גדול מאוד. הקרטונים יכולים להיות בעלי מספר שכבות והם גם יכולים להיות גליים, והייצור שלהם מהיר ויעיל מה שהופך אותם לזולים מאוד. כאשר רוכשים ארגזי קרטון בסיטונאות המחיר שלהם יהיה נמוך משלושה שקלים לקרטון וזה עוד כאשר מדובר על קרטון גדול וקשיח.

ניילון בועות אוויר לריכוך

התפקיד החשוב ביותר של אריזה הוא לשמור על המוצר ולמרות שהקרטון הוא מוצר יחסית חזק, הוא עדיין לא מונע את זה לחלוטין. פגיעות יכולות להיות ולאו דווקא מחבלות חזקות מאוד, כאשר ניילון בועות האוויר הוא חומר אריזה מצוין כדי לרכך את החבלות. ניילון בועות אוויר קל מאוד ולא מוסיף דבר למשקל, ולמעשה הוא יכול להיות הרבה יותר שימושי מבדים או חומרים סופגים אחרים. ניילון בועות אוויר יכול להחזיק מעמד זמן רב והוא בולם חבלות די חזקות, אך לפני שמשתמשים בו בשימוש חוזר חשוב לבדוק את הבועות. אם הן לא שלמות לא כדאי להשתמש בו שוב.

לבנים ובוטנים מקלקר

גם קלקר, על אף היותו פוגעני מאוד לאיכות הסביבה, הוא חומר חשוב מאוד שאפשר לראות במספר רב של אריזות. הקלקר יכול לספוג חבלות ולהגן על המוצר והוא מאפשר להכניס כמה חלקים של מוצר מסוים לאריזה אחת גדולה כך שהם יישמרו בסדר. אפילו זכוכיות וכלי חרסינה אפשר לאחסן בתוך ארגז שיש בו קלקר כיוון שהוא מותאם בדיוק רב למידות של המוצר. אם אין אפשרות להתאים קלקר לאריזה בגלל שגודל המוצר משתנה מאוד, אפשר להחדיר אל האריזה בוטני קלקר. זהו קלקר בצורה של בוטנים כאשר מכניסים אותם אל תוך האריזה עד הם ממלאים אותה לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן