19 באפריל 2024

עבודות הריסת מבנים משמשות להכנת קרקע עבור בנייה חדשה או לצורך מניעת סיכונים בריאותיים באיזור מסוים.

לעיתים ניתן להשתמש בהריסה לצורך פירוק חלק אחד במבנה בלבד. הריסה היא פעולת בנייה מורכבת מבחינת ההיבטים ההנדסיים והחוקיים וביצועה מחייב היתר בנייה. בנוסף, יש צורך בתכנון יסודי של מהנדס בניין על מנת לבצע את ההריסה. המקרים היחידים בהם אין צורך בהיתר בנייה עבור הריסת מבנים הם כאשר המבנה המיועד להריסה נבנה ללא היתר.

הריסת מבנים

סיבות ושיטות להריסת מבנים

אלו הסיבות הנפוצות להריסת סוגים שונים של מבנים:

  • מבנה ישן ולא בטיחותי המהווה מפגע ציבורי
  • התחדשות עירונית
  • הריסת מבנים המזוהים עם משטר דיקטטורי
  • הריסה צבאית של מבנים המהווים איום בטחוני

מבחינת השיטות המקובלות עבור הריסה אפקטיבית, יש להבחין בין שלוש טכניקות מרכזיות:

א. פירוק יסודי – פירוק הוא שיטת הריסה בה רכיבים מפורקים בעדינות וכדי לעשות בהם שימוש חוזר. עם זאת, לא כל מבנה ניתן לפירוק יסודי ולכן חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים.

ב. ניסור והנפה – זו השיטה הנחשבת לבטוחה ביותר עבור הריסת מבנים. בשיטה זו מפרקים את המבנה לגורמים בצורה מבוקרת ונמנעים מהתפוררות.

ג. הריסה בכלים מכניים – מבנים בני 3-4 קומות ניתנים להריסה בעזרת ציוד מכני הנדסי. מטרת הריסה בכלים מכניים היא קיצור תהליכים והשגת תוצאות מהירות.

ד. פיצוץ מבנים – זו שיטה מסוכנת המבוצעת רק באופן נדיר ובמבנים ספציפיים בלבד.

ה. הריסת פנים מבנה – בשיטה הזו ניתן להרוס את הקירות והמחיצות הפנימיות, או להרוס את פנים המבנה ולהשאיר את הקירות החיצוניים לצורך שיפוץ.

הריסה היא פעולה הנדסית המחייבת רמה גבוהה של מיומנות: היא מתבצעת בטכניקה הפוכה לפעולת הבנייה המסורתית ומטרתה היא פירוק או השמדת מבנה קיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן