25 באפריל 2024

החלטתם לרכוש רכב יד שניה? אם כן, חובה עליכם לרכוש גם ביטוח רכב, שיספק לכם את הכיסויים הרלוונטיים ברגע האמת ובעיקר יאפשר לכם ליהנות מ"ראש שקט". מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים ביטוח רכב יד שניה ולמה כדאי לשים לב? לפניכם המדריך המקוצר לקנייה נבונה.

4

העברת הביטוח – האם זה אפשרי?

מצאתם רכב יד שניה שעונה על כל הצרכים שלכם? אם כן, רגע לפני שאתם רוכשים ביטוח רכב של הפניקס, חשוב שתבחנו כמה פרטים, ולו כדי שתקבלו את התמורה המלאה עבור הפוליסה שרכשתם. אולם, שימו לב – ייתכן שבעל הרכב אותו אתם רוכשים יציע לכם לקבל את פוליסת הביטוח אותה רכש ושילם עליה בעצמו. ייתכן שהדבר יישמע לכם מאד מפתה, במיוחד בשל ההימנעות מההתעסקות המתישה בכל הקשור לסקר שוק ולמציאת הפוליסה הראויה. ובכל זאת, הדבר אינו תמיד אפשרי ועשוי שלא לספק לכם את הכיסוי הביטוחי המתאים. הרי לא תרצו למצוא את עצמכם ברגע האמת ללא ביטוח מתאים.

כשמדובר בביטוח רכב מסוג ביטוח חובה, מדובר בביטוח סטנדרטי לרוב, כך שאם אתם רוכשים רכב יד שניה ומבצעים העברת בעלות, סביר שחברת הביטוח תסכים גם להעביר את פוליסת הביטוח שנרכשה על ידי בעל הרכב אל הקונה, בעליו החדשים. אולם, אם מדובר בביטוח מקיף או בביטוח צד ג', הדבר מורכב יותר. פוליסות ביטוח אלו מותאמות באופן נקודתי לנתוניו של הנהג ולמאפייניו, לרבות מספר שנות הוותק שלו על הכביש, ההיסטוריה הביטוחית שלו, האם היה מעורב בתאונות דרכים או ביצע עבירות תנועה וכן הלאה. ולכן, לא תמיד יסכימו חברות הביטוח להעביר את הפוליסה מהמוכר אל הקונה, במיוחד כאשר מאפייניו של הקונה שונים במהותם מאלה של המוכר. במקרה בו אכן כך הדבר, סירובה של חברת הביטוח לבצע את המעבר מבטל באופן אוטומטית את הביטוח לאחר הרכישה ומצריך מקונה הרכב רכישה של ביטוח חדש.

כדאי לדעת

אם אתם מעוניינים לרכוש רכב יד שנייה, פנו לחברת הביטוח כדי לקבל הצעת מחיר באשר לביטוח רכב. מסרו לה את כל פרטי הרכב, כולל דגם הרכב, שנת יצור ועוד והשוו בין כמה אפשרויות שונות. אל תסתמכו על פוליסת ביטוח הרכב של המוכר והקפידו לרכוש ביטוח רכב של הפניקס במקביל לביצוע העברת הבעלות. אם רכשתם את הרכב אך עדיין לא השלמתם את רכישת הביטוח לרכב, אל תשמשו בו. גם אם הרכב שרכשתם נמצא ברחוב הצמוד לרחוב בו אתם מתגוררים וזוהי נסיעה קצרה מאד, הדבר נחשב כעבירה על החוק: אם תהיו מעורבים בתאונה, חלילה, לא תוכלו ליהנות מכיסויים ביטוחיים רלוונטיים.

במקרים בהם חברת הביטוח אישרה את העברת פוליסת ביטוח החובה מהמוכר לקונה, הימנעו מנהיגה ברכב עד לאחר רכישת ביטוח מקיף ו/או ביטוח צד ג'. רכישת ביטוחים אלה תספק לכם את המענה הביטוחי ותאפשר לכם להיות מכוסים במקרה בו תהיו מעורבים בתאונה וייגרם נזק לצד שלישי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן