26 באפריל 2024
מטפים

מטפים

כחלק משמירה על ביטחון האזרחים, המדינה מוציאה תקנות ומעדכנת אותם בהתאם למצב בנושאים מגוונים. זה נכון לגבי ניקיון מי השתייה שלנו, ביטחון כנגד מפגעים בענייני אבטחה וגם בנושאי הגנה מאש. המטפים צריכים להיות בכל מקום ציבורי ויש תקנות גם לגבי השימוש בהם.

מטפי כיבוי אש: מתי אפשר להשתמש?

מטפי כיבוי אש הם לא משחק ולמרות שאנשים רבים מסוקרנים מאוד לדעת כיצד זה מרגיש להפעיל אותם, ולמרות שאינם נעולים אף פעם לפי החוק, אסור לגעת בהם אלא אם מדובר במצב חירום. המטף יכול להיות גם מאוד מסוכן אם לא יודעים כיצד להשתמש בו כי הוא כבד והלחץ בו גבוה מאוד. גם לשימוש במטפים יש תקנות מאוד ברורות שקובעות כיצד צריך להשתמש בו נכון, מתי, וכמובן סוג המטף עצמו בהתאם למקום שעליו הוא אמור להגן.

מטפים
מטפים

מהן התקנות לשימוש במטפי כיבוי אש?

 

  • השימוש במטף כיבוי אש חייב להתבצע על ידי אנשים שיודעים כיצד להשתמש בו. אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים כיצד להשתמש בו, צאו מהמקום והזמינו מכבי אש. שימוש לא נכון במטף כלול להיות מסוכן מאוד וכמובן עלול לגרום לאדם להישאר לכוד בשריפה תוך תחושת ביטחון כשהמטף בידיו חרף חוסר ידיעתו כיצד להשתמש בו.
  • במידה והמטף לא נמצא בהישג ידכם אל תנסו להשיג אותו בכוח. חשוב לצאת מהמבנה ולשמור על ביטחונכם האישי כי חיפוש המטף עלול ללכוד אתכם עשן ולהחמיר את המצב. ברגע שהמטף לא נמצא מרחק קרוב מאוד אליכם או שנתיב ההגעה אליו לא פנוי, ובעיקר כאשר עליכם להתקרב עוד יותר אל מרכז המבנה כדי להגיע אליו, ותרו עליו.
  • שימוש במטף כיבוי אש הכרחי כאשר אין ברירה אחרת אך אם אתם לא יכולים להשתמש בו כשהגב שלכם ליציאה ואתם יכולים להימלט בלי בעיות מתי שתרצו, השימוש בו אסור. גם כאן, למרות החזקת המטף, ניסיון כיבוי שריפה יכולה לשבות אתכם לכמה דקות בה תיאבדו את תחושת ההתמצאות וכך כבר נגבו חיים רבים בעבר.
  • אם אתם יודעים מה גרם לשריפה ניתן להשתמש במטף, אך אם אין לכם מושג מדוע האש פרצה, יכול להיות שהמצב יחמיר כל רגע עם פיצוץ אז או ליבוי של האש ולכן אל תנסו לכבות אותה ותצאו מהמתחם.

איפה יש מטפי כיבוי אש?

מטפי כיבוי אש ניתן למצוא במקומות רבים: הם נמצאים בבנייני מגורים גדולים, בנייני משרדים, מקומות ציבוריים, אצטדיוני כדורגל, אולמות אירועים, אולמות כינוסים ואפילו ברכבים ציבוריים מאוטובוס ועד מיני בוס, יחד עם משאיות גדולות. במקומות אלו חובה גם שיהיו אחראים כל כיבוי אש ברגע שתפרוץ שריפה והם אלו שאמורים לתפעל את האירוע עם המטף, כאשר אלו יכולים להיות נאמני בטיחות במתארים תעשייתיים או במוסדות גדולים ועד הנהגים באותם רכבים גדולים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן