29 במרץ 2024
מפוח

מפוח

התפקיד העיקרי של מפוח הוא להאיץ את זרימת האוויר ולכן מדובר על סוג של פתרון אוורור. בעזרת פתרונות כאלה ניתן לשפר את זרימת האוויר במבני תעשייה, מטבחים תעשייתיים, מקומות סגורים, מפעלים ועוד. האצת זרימת האוויר מתבצעת דרך הקטנה בצינור או באמצעות מעבר שגורם ללחץ האוויר לעלות. כמו כן, יש לציין שהמכשיר עצמו מחובר לצנרת האוורור של המבנה.

מפוח

הנה עוד כמה מקומות שבהם יש צורך בשימוש בפתרונות אוורור מהסוג המוזכר:

 

  • מערכות קירור
  • זרימת גזים לצנרות
  • שטיפת רכבים ומוסכים
  • שטחי חקלאות, רפתות, לולים וחממות
  • חדרי כושר
  • אולמות אירועים

באופן עקרוני, המפוחים מומלצים לכל מקום שבו אין אפשרות לשמור על אוויר נקי או להתקין מערכת מיזוג. ניתן להתאים את פתרונות האוורור לאופי המקום מבחינת גודל ומידות. כדאי גם להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי שימוש חסכוני בפתרונות אוורור. אפשר למשל לנצל חלק ממשאבי האנרגיה הקיימים כדי לחסוך בהוצאות, או לצמצם את צריכת החשמל.

הבדלים בין סוגים של פתרונות אוורור

עוד דרך להבין את החשיבות של פתרונות אוורור שונים עבור צרכי התעשייה והמגזר העסקי היא לזהות את ההבדלים בין המוצרים הקיימים. מכשירי אוורור צנטריפוגליים למשל מורכבים מכמות של 4-12 כפות מרותכות, בעוד המהירות של המאיץ נשארת קבועה ותלויה רק בכוח המנוע ובמפרט הטכני. לעומת זאת, במכשיר צירי יש גלגל ושואב שעובד כמו טורבינה.

היתרונות של מפוח צנטריפוגלי הם חיסכון באנרגיה והתקנה פשוטה לרוב סוגי המבנים. הוא מיועד גם למכשירים ולכן ניתן למצוא אותו במערכות אוורור סגורות ופתוחות. מנגד, המכשיר הצירי הכניסה והיציאה של האוויר הם מאותו כיוון. הוא בנוי כמו כנף ולכן גורם להבדלי לחץ בצדדים ואפשר להתאים אותו לצרכי המבנה רק לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע.

עוד פתרון שנקרא מפוח לא משמש בהכרח לאוורור, אלא להעפה ואיסוף של עלים. זהו אביזר גינון נפוץ שנמצא ברשות אנשי מקצוע ואנשים פרטיים. השימוש בו רועש אבל הוא מאפשר להתמודד עם כמויות גדולות של עלים בעת ובעונה אחת. בנוסף, אין צורך ברקע טכני כדי להפעיל אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן