25 באפריל 2024

במצב של שריפה או של הצפה, מבנים עוברים נזק שנדמה לעתים כבלתי הפיך

אף אחד מאתנו לא רוצה להגיע למצב של שריפה או של הצפה – בין אם מדובר במקום העבודה שלנו ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בבית שלנו. אנחנו רוצים לשמור על המרחבים בהם אנחנו מעבירים את חיי היום יום שלנו בטוחים ככל הניתן, ועם זאת עדיין ישנן תקלות ועדיין ישנם מצבים בהם אנחנו לא שולטים. מצב של הצפה בבית או בעסק יכול להיגרם כתוצאה מפיצוץ של צינור או סתימה בקווי הביוב, ומצב של שריפה בבית יכול להיגרם כתוצאה מתקלה במערכת החשמל, סיגריה בוערת או כל גורם מסוכן אחר – וחרף הרצון שלנו להימנע ממצבים אלה בכל מחיר, לעתים הם קורים. ומה קורה לאחר מכן? לאחר מכן, אנחנו צריכים להתחיל לחשוב על שיקום המבנה, ויש לכך דגשים נפרדים בהצפה או בשריפה. במאמר זה נציין את הדגשים החשובים בכל מה שנוגע בנושא שיקום מבנים.

מה עושים בכדי לשקם מבנה לאחר שריפה או הצפה, ומהם הדגשים החשובים למשימה זו? 

שיקום מבנים לאחר הצפה
שיקום מבנים לאחר הצפה
  • לאחר הצפה – מצב של הצפה הוא מצב שנגרם, כאמור, כתוצאה ממצב של פיצוץ בצינור או תקלה אחרת שקשורה למערכות הניקוז והמים הזורמים בבניין. שירות מקצועי של שיקום מבנים לאחר הצפה מבצע מספר פעולות חשובות ביותר בכל הנוגע לשמירה על הציוד ולמניעה של נזקים לטווח הארוך כתוצאה מההצפה. בתור התחלה, נעשית בדיקה מקצועית של יסודות המבנה בכדי לשלול פגיעה בהם שיכולה להזיק לטווח הארוך בבניין. נעשות בדיקות ונעשים טיפולים בכל הנוגע למניעה של עובש ושל קורוזיה שיכולים לגרום למחלות ולסביבה לא בריאה ולא בטיחותית במבנה, ובמקביל נעשים צעדים למנוע נזק בחפצים כמו ציוד אלקטרוני ורהיטים, כולל ייבוש ושיקום נזקים קיימים.
  • לאחר שריפה – שריפה היא מצב שלרוב הנזק המקיף בו יהיה בהיקף נרחב הרבה יותר ממצב של הצפה, ושירות של שיקום מבנים לאחר שריפה חייב קודם כל לדאוג לפינוי של כלל החפצים הלא בטיחותיים שאין להם תקנה במבנה, ניתוק ופינוי של מערכות חשמל גלויות או קירות גבס שהתמוטטו. לאחר מכן, מתבצע ייבוש של המים ושל שרידים אחרים של כיבוי האש שנעשה, וכל מה שניתן לשקם – מרהיטים ועד כלי מיטה ובגדים – נשלח לגורמים מקצועיים שמבצעים חיזוק, ניקוי ושיקום של כל פריט ופריט.

כאשר נפגעתם משריפה או מהצפה, פנו לאנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר עבור שיקום המבנה

כפי שניתן להבין, מצבים של הצפה ושל שריפה הם מצבים שנדרש בהן מגוון של פעולות מהירות ומקצועיות בכדי למנוע ככל הניתן נזקים לטווח הארוך ולצמצם ככל הניתן את הנזק הקיים. בהתחשב בכך, במצבים מסובכים שכאלה אתם צריכים לפנות לשירות מקצועי של שיקום מבנים – שיבטיח בדיוק את זה עבורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן