20 באפריל 2024
מוגבלים בבנק

מוגבלים בבנק

 מוגבלים בבנק
מוגבלים בבנק

כאשר חוזרים 10 שיקים בחשבון בטווח של 12 חודשים, עם הפרש של 15 ימים או יותר בין השיק הראשון שחזר לשיק העשירי שחזר, החשבון הופך אוטומטית להיות חשבון מוגבל. בשל הגבלת החשבון על בעל החשבון מוטלות סנקציות שונות המקשות עליו את ההתנהלות בחיים ולעתים אפילו דבר אלמנטרי כמו לקנות אוכל הביתה עשוי להיות משימה מאתגרת ואולי לא אפשרית. כאמור מצב שבו שיקים חוזרים בחשבון קרוב לוודאי מצביע על מצב כלכלי לא טוב של בעל החשבון, היעדר מספיק כסף בחשבון המאפשר לבעל החשבון לכבד את השיקים שיורדים בו ועל כן ההחזרות של השיקים והגבלת החשבון. במהלך תקופת ההגבלה בעל החשבון לא יזכה למסגרת עו"ש, לכרטיסי אשראי או מסגרת אשראי כלשהי, לא יוכל להשתמש בשיקים ועוד.

האם ניתן להימנע מהגבלה בחשבון?

ההגבלה בחשבון תקפה למשך שנה מהשיק העשירי שחזר שהפעיל את הגבלת החשבון. במהלך תקופה זו וללא מסגרות אשראי ואפשרויות תשלום שונות, בעל החשבון עשוי להתקשות בניהול החשבון שלו. במקרים מסוימים ההגבלה בחשבון קורית בשל טעות במערכת: לדוגמה הפקדת שיק משכורת ביום שישי ובאותו היום יורד שיק אחר של הוצאה אך הכסף עדיין לא נכנס לחשבון משיק המשכורת והבנק לא הסכים לכבד את השיק. במקרים מסוימים אפשר יהיה להיעזר בעו"ד ואולי לדחות את ההגבלה בחשבון עד לדיון בבית המשפט או אפילו לבטל את ההגבלה במקרים מסוימים.

מה קורה במידה וההגבלה נכנסת לתוקף? כיצד מתנהלים כלכלית?

במידה וההגבלה נכנסת לתוקף, יחולו כאמור כל ההגבלות השונות על בעל החשבון. מה שאומר שתצטרכו להתנהל עם מזומן ולא תמיד זה אפשרי או פשוט. לכן כדאי לבחון אפשרות לנטילת הלוואות למוגבלים ולקבל הלוואה קטנה שתסייע לכם לעבור את התקופה יותר בקלות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן