29 במרץ 2024
התמכרות למין

התמכרות למין

התמכרות למין
התמכרות למין

לחוות התמכרת זה לא דבר נעים אך הוא אינו פוסח כמעט על אף אדם. באיזשהו אופן כמעט כל אדם מכור למשהו או שיש לו אובססיה חריפה למשהו. כאשר האובססיה הזו הופכת להיות מרכז חייו ועניינו של אותו אדם והיא כבר מפריע לו לנהל חיים נורמטיביים הרי שמדובר כבר בהתמכרות המצריכה טיפול. התמכרות למין היא אחת ההתמכרויות היותר נפוצות לא רק בישראל אלא בעולם כולו. ייתכן שכבר שמעתם על נושא זה בהקשר של מפורסמים כאלה ואחרים אולם דעו כי ישנם אלפי (ואולי יותר) אנשים המכורים למין רק בישראל. בעוד ישנם רווקים המכורים למין וזה פוגע רק בהם, ישנם גם אנשים בעלי זוגיות ו/או משפחות שזה ממש פוגע בהם ובקרוביהם.

כיצד ניתן לזהות האם אנחנו או מישהו קרוב אלינו מכור למין?

לאחר אינספור מחקרים שנעשו בנושא עדיין אין הסכמה גורפת לגבי התסמינים ו/או המרכיבים של התמכרות למין, אם כי יש הסכמה לגבי חלק מהמרכיבים הנחשבים לנפוצים מאוד בקרב אנשים המכורים למין.

  • דחף מיני – כפייתיות מוגזמת לצורך במין והתעסקות במין, בין אם בפנטזיות ובין אם במימוש הפנטזיות. לעתים רבות זה גורם לדחף לפנות למקומות בלתי חוקיים למין בתשלום ובמקרים קיצוניים אף יכול להגיע לפשיעה הקשורה במין (לדוגמה אונס).
  • מנצל וזורק – דבר נפוץ מאוד במכורים למין היא ההשקעה בצייד של פרטנרים/פרטנריות לסקס ולאחר מכן פשוט זורקים אותם מבלי להתחשב ברגשות שלהם או במה זה גורם להם.
  • פגיעה בכל תחומי החיים – ההתמכרות למין כל כך מקשה על האדם המכור עד כדי כך שהוא אינו יכול לתפקד באף רובד של חייו בצורה מסודרת.
  • מצוקה רגשית – המכור מתאפיין בדרך כלל במצוקה רגשית כלשהי: ייאוש, תחושת אשמה ועוד.

דרכים מומלצות לטיפול בהתמכרות למין:

השלב הראשון בטיפול בהתמכרות במין היא ההבנה של המכור שהוא אכן מכור. ההכרה בנושא זה תקל מאוד את הטיפול וזהו השלב הראשוני בכל טיפול התמכרות למין. השלב השני יהיה לבודד את המכור מכל מה שקשור למין. כלומר סוג של התנזרות לא נורמטיבית למין תוך ניסיון לשקם את הקשרים האישיים שהרס בזמן ההתמכרות שלו.

ישנן שיטות שונות שבהן עושים שימוש לצורך הטיפול בהתמכרות והגעה אל המכור: שימוש בCBT (טיפול קוגנטיבי התנהגותי), טיפול דיאלקטי התנהגותי, נוסחת 12 הצעדים וטיפולים קצרי מועד למכורים קלים. המכור יכיר יותר לעומק את מושא ההתמכרות שלו, יפתח מודעות אליה וימצא את הרקע המוביל להתמכרות שלו.

מכון רטורנו הנו המכון המקצועי והמוביל בישראל לטיפול בהתמכרויות שונות, לרבות טיפולים בהתמכרות למין. אודות תוכנית הגמירה המיוחדת של רטורנו ומידע נוסף על המרכז עצמו תוכלו למצוא באתר המרכז. אנו מבינים כי כל סוג של התמכרות היא לא דבר פשוט ופיתוח מודעות להתמכרות עשוי להיות הצעד הראשון ליציאה ממנה. אנו נשמח לעזור לכם וללוות אתכם לאורך כל הדרך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן